چرا تحصیل در اوکراین ؟

تحصیل در اوکراین و چرا کشور اوکراین؟

چرا تحصیل در اوکراین ؟

موقیت ویزایی و کشوری اوکراین

اوکراین آخرین کشور اروپایی شرقی است که به زودی عضو اتحادیه اروپا میشود و ویزای آن شینگن خواهد شد، این موقعیت تحصیلی و کاری بسیار خوبی را برای دانشجویان مشغول تحصیل در اوکراین به ارمغان خواهد آورد و بعد از شینگن شدن اوکراین دانشجویان می توانند به راحتی با ویزای اوکراین در کشور های اروپایی تحت پیمان شینگن رفت آمد کنند.

امكان انتقال به یران و دانشگاههی معتبر جهان با رعیت ضوابط و پس از گذراندن ۳۶ واحد در رشته هی غیر پزشكی

امکان دریافت اقامت دائم اوکراین پس از پایان تحصیلات در اوکراین

اوکراین بزرگترین کشور اروپایی می باشد.

دانشگاههای اوکراین با رتبه های تک رقمی در اروپا و رتبه های بالای جهانی بدون امتحان ورودی

اوکراین دارای دانشگاههایی با قدمت بالای ۷۰۰ سال می باشد و بعضی از دانشگاههای اوکراین در سطح جهانی معتبر هستند مانند:

  • دانشگاه هوا فضای خارکف با رتبه ۳ در اروپا مجری پروژه فضایی آلفا با همکاری ۱۶ کشور از جمله  آمریکا
  • دانشگاه هوا فضای نائو گیگا با رتبه ۴ در اروپا مستقر در کیف اوکراین
  • دانشگاه خلبانی گروگراد اوکراین جزو ۵۰ دانشگاه خلبانی برتر اروپا
  • دانشگاه موسیقی چایکوفسکی کیف اوکراین جزو ۱۰ دانشگاه برتر موسیقی در اروپا
  • دانشگاه علوم پزشکی لووف اوکراین دارای رتبه ۷۰۰ جهانی جزو ۱۰۰۰ دانشگاه برتر جهان عضور سازمان بهداشت جهانی زیر نظر نیوکسل انگلستان
  • دانشگاه علوم پزشکی دانشک اوکراین دارای رتبه ۶۰۰ جهانی جزو ۱۰۰۰ دانشگاه برتر جهان عضو سازمان بهداشت جهانی
  • دانشگاه علوم پزشکی بوگامولتس کیف اوکراین برنده جایزه نوبل پزشکی در خصوص چشم پزشکی
  • دانشگاه تاراس شوشنکو یا دانشگاه سرخ اوکراین دارای رتبه ۵۰۰ جهانی جزو ۱۰۰۰ دانشگاه برتر دنیا در زمینه مهندسی و علوم انسانی
  • دانشگاه نفت و گاز ایوانو فرانکو رتبه ۳۶۲۳ جهانی جزو ۵۰ دانشگاه برتر اروپا در زمینه نفت و گاز – معدن
  • دانشگاه ملی ساختمان و معماری کیف جزو ۱۰۰ دانشگاه برتر اروپا در رشته های معماری
  • دانشگاه ملی دریانوردی ادسا اوکراین جزو ۵۰ دانشگاه برتر در زمینه دریانوردی
  • دانشگاه کشتی سازی میکلایو اوکراین با رتبه جهانی ۶۹۶۳ جزو ۵۰ دانشگاه برتر اروپا
  • دانشگاه ملی فناوری و طراحی کی یف (کیف) در جزو ۵۰ دانشگاه برتر اروپا در این رشته
  • دانشگاه مد و فشن کی یف (کیف) جزو ۵۰ دانشگاه برتر اروپا، اوکراین در زمینه مد بعد از فرانسه و ایتالیا جایگاه ویژه ای در اروپا دارد.
  • تمامی دانشگاههای اوکراین بدون امتحان ورودی دانشجو می پدیرند!

قوانین سخت دانشگاههای پزشکی اوکراین

دانشجویان پزشکی غیر از داروسازی طبق قوانین دانشگاهها اجازه کشیدن سیگار و مصرف مشروبات الکلی را ندارند یا رفتن به کلوب های شبانه از نظر دانشگاه بسیار زشت می باشد، جون دانشجوهای پزشکی قسم خورده هستند، حافظ جان و ناموس مردم و چشم پاک باید باشند، از نظر دانشگاههای علوم پزشکی اوکراین،  پزشکی  که خود درگیر مسائل غیر اخلاقی باشد غیرقابل اعتماد است، در مورد رشته پزشکی و دندانپزشکی همیشه مسائلی وجود دارد که تنها بین بیمار و پزشک رد و بدل میشود، برای همین دانشگاههای پزشکی اوکراین روی پزشکان حساس هستند و در صورت مشاهده تخلف به شدت با دانشجو خاطی برخورد میشود .

خدمات دانشگاههای اوکراین

  • ارائه كلیه رشته هی علوم پزشكی تا تخصص های پیچیده پزشکی
  • ارائه تمامی رشته هی تحصیلی مهندسی به دانشجویان به زبان های انگلیسی و روسی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا
  • ارائه تمامی رشته هی تحصیلی علوم انسانی به دانشجویان به زبان های انگلیسی و روسی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا
  • ارائه تمامی رشته هی تحصیلی هنر به دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا
  • ارائه دوره پیش دانشگاهی موسوم به پاتفك روسی
  • قابلیت آموزش زبان روسی در دانشگاهها و كالجها تحت نظارت وزارت علوم اوكرین
  • امكانات خوب آموزشی با كیفیت مناسب و خوابگاه خوب به دانشجویان در مدت دوران دوره پاتفك روسی
  • ارئه امكانات ورزشی ، ینترنتی در حد مطلوب با پرداخت حق عضویت
  • بیمه درمانی اجباری در طول مدت تحصیل
  • امكان تحصیل با نازلترین شهریه و قابلیت تیید در كشورهی اروپیی و امرکایی و ایران
  • دانشگاههای اوکراین مجهز به درمانگاه برای دانشجویان می باشد، خدمات این درمانگاهها کامل رایگان می باشد و پزشک مستقر در دانشگاه به صورت ۲۴ ساعته به دانشجویان سرویس های درمانی ارائه می دهند.

شرایط ثبت نام در دانشگاههای اوکراین

مدرك دیپلم انسانی،تجربی،ریاضی، فنی حرفه ای یا کاردانش بری ورود دانشجویان حتی در رشته های پزشکی کافی می باشد.

اعتبار مدارک پزشکی اوکراین و کار در اروپا

مدارک پزشکی ، دندانپزشکی، داروسازی اوکراین از سال ۲۰۱۰ بین المللی شده است، دانشجویان علاوه بر اخذ مدرک دکترا حرفه ای یک گواهی از دانشگاهها و وزارت بهداشت اوکراین دریافت می کند، این گواهی به دانشجویان این امکان را می دهد مانند مدارک پزشکی کشورهای اتحادیه اروپا در تمامی اتحادیه اروپا بدون ارزشیابی مدرک و امتحان تایین سطح در بیمارستان ها و مطب های شخصی خود کارکنند.

شهریه های پایین کشور اوکراین

شهریه دانشگاههای اوکراین بسیار پایین می باشد، شما برای تحصیل در رشته های مثل هوافضا در آمریکا باید شهریه معادل ۳۳۰۰۰ دلار در سال پرداخت کنید و اینکه شرایط  ورود آمریکا بسیار سخت و در بعضی مواقع غیر ممکن می باشد یا تحصیل در رشته های پزشکی در کشور هایی مثل انگلستان یا امریکا هزینه دوره ای بالای ۲۰۰،۰۰۰ دلار را در بر میگیرد! اما شما می تواننید در اوکراین رشته های هوافضا با این اعتبار بالا با پرداخت ترمی بین ۱۱۰۰ دلار الی ۲۰۰۰ دلار  و رشته هایی مثل  پزشکی تنها ترمی ۱۵۰۰ دلار الی ۲۰۰۰ دلار تحصیل کنید، آن هم در دانشگاههای با اعتبار جهانی.

دلیل پایین بودن شهریه ها در دانشگاههای اوکراین این است که کلا تحصیلات در اوکراین رایگان می باشد و این هزینه های فقط مخصوص دانشجویان خارجی است، این مبالغ به عنوان شهریه صرف هزینه های دانشگاه و خود دانشجو میگرددد.

هزینه های ناچیز خوابگاه های اوکراین

بیشتر خوابگاه های اوکراین مورد پسند دانشجو ها نمی باشد، به علت قدیمی بودن بافت خیلی از ساختمان ها، اما از سال ۲۰۰۹ اکثر دانشگاههای اوکراین اقدام به ساخت ساختمان های جدید خوابگاه برای دانشجویان کرده اند که بسیار مناسب است، در حال حاضر بعضی از دانشگاه های اوکراین بیش از ۱۰ ساختمان خوابگاه داخل و خارج از دانشگاه دارند.

هزینه های خوابگاه های قدیمی اوکراین معمولا زیر ۸۰ دلار در ماه است یعنی تنها سالی ۹۶۰ دلار! این هزینه شاید کمتز از دو ماه اجاره مسکن در کشور های اروپایی مثل آلمان می باشد.

خوابگاه های جدید مدرن هستن معمولا ماهی بین ۱۰۰ الی ۱۲۰ دلار میباشند، یعنی سالیانه در حدود ۱۲۰۰ دلار! خودتان این مبلغ را با دیگر جاهای دنیا مقایسه کنسد!

مساحت خوابگاه ها هر واحد معمولا بین ۱۲ تا ۲۰ متر می باشد و هر اتاق مخصوص ۲ الی ۳ نفر می باشد نه بیشتر، اتاق ها فضای باز کافی را دارند.

امنیت خوابگاه های دانشگاههای اوکراین

خوابگاه های دانشگاه ها چه قدیم و جدید مجهز به دوربین های مدار بسته می باشد، واحد های دختر ها از واحد های پسر ها جدا می باشد، هر خوابگاه دارای نگهبان می باشد، در هنگاه شب پلیس وارد محوطه دانشگاهها شده تا صبح اقدام به گشت زنی می کند تا امنیت خوابگاههای داخل دانشگاه دو چندان شود. دانشجو باید تا قبل از ساعت ۱۱ که زمان بسته شدن خوابگاه می باشد خود را به خوابگاه معرفی کند، در صورت غیبت دانشجو مشخصات دانشجو به پلیس مستقر در خوابگاه اعلام میگردد. دانشجویانی که قصد دارند شب را در خانه دوستان و آشنایان خود بمانند باید مشخصات کامل محل مورد نظر را به خوابگاه اعلام کنند. در صورت غیبت غیر موجهه به شدت با دانشجو برخورد می شود.

کشیدن سیگار،  مصرف مشروبات الکلی داخل خوابگاه ممنوع می باشد، در صورت مشاهده امکان اخراج دانشجو می باشد.

دانشگاهی مثل دانشگاه تاراس شوشنکو یا همان دانشگاه سرخ با رتبه ۵۰۰ جهانی به علت حساسیت مسیحیان اوکراین و مسلمانان ایرانی روی فرزندان خود حتی طبقه های دختر و پسر را جدا کرده است ، پسرها  حق هیچ گونه ترددی را داخل ساختمان مخصوص دختران ندارند.  بعضی از خوابگاه ها علاوه بر سرویس بهداشتی فرنگی سرویش بهداشتی اسلامی هم دارند.

هزینه های پایین زندگی اوکراین

خرج متوسط دانشجو هفته ای کمتر از ۱۰۰ دلار  سال ۲۰۱۴ می باشد، ماهیانه حدود ۴۰۰ دلار، شهر های غیر از پایتخت هزینه های هقته ای بین ۵۰ دلار الی ۷۰ دلار هفتگی یا حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ دلار ماهانه میشود، این هزینه نسبت به هزینه های سرسام آور اروپای غربی ماهیانه ۵۰۰ بورو هزینه نسبا پایینی می باشد.

هزینه مسکن دانشجویی در اوکراین

توصیه ما به دانشجویان خوابگاه می باشد، چون دانشجویان از آب، برق و امکانات رفاهی به صورت رایگان استفاده می کنند، حتی استفاده از درمانگاه دانشگاه هم رایگان می باشد پزشک شیفت همیشه در درمانگاه حضور دارد،اما اگر قصد دارید سوییت دانشجویی اجاره کنید بسته به نزدیکی به ایستگاه مترو قیمت ها متفاوت می باشد، ماهیانه در حدود ۴۰۰ دلار به بالا بسته به متراژ.

تخفیف با کارت دانشجویی دانشگاههای اوکراین

با کارت دانشجویی هزینه مترو، ترانوا ، اتوبوس برای دانشجویان  رایگان می باشد، کتابخانه های ملی و عمومی اوکراین با کارت دانشجویی رایگان است، هزینه بیلط های بین شهری اتوبوس، قطار ، هواپیما بین ۱۰% الی ۵۰% تخفیف دارند، استفاده از مکان های تفریحی مثل شهر بازی بین ۲۵% الی ۵۰% تخفیف دارد،

توصیه ها و شرایط تحصیل در اوکراین

توصیه ها و شرایط تحصیل در اوکراین

توصیه ها و شرایط برای متقاضیان تحصیل در اوکراین

  1. با آگاهی كامل و استناد به تحقیقات قبلی توسط خود و تحقیق در منابع علمی، تحصیلی ، كاتالوگها و بولتنهی دانشگاهی ، مراكز اطلاع رسانی داخلی و خارجی ، منابع بین المللی مانند ینترنت و مشورت با خانواده و والدین و اطرافیان و با آگاهی كامل از شرائط و امكانات آموزشی دانشگاه ، دانشگاه را انتخاب نموده زیرا مسئولیت تمامی مسائل آتی دانشجوئی در كشور مورد نظر بعهده خودتان میباشد .
  2. كلیه هزینه هی تحصیل توسط منابع شخصی یا قیم بید پرداخت گردد و با اطلاع از ین امر كه در صورت عدم توانائی مالی یا انصراف از تحصیل در هر مقطع زمانی و به هر دلیل كلیه هزینه هی پرداختی تا آن زمان غیر قابل برگشت میباشد.
  3. از ین امر كاملا مطلع باشید كه رشته تحصیلی و دانشگاه انتخابی غیر قابل تغییر و تابع مقررات و ضوابط دانشگاه است و در صورت عدم تمیل به ادامه تحصیل منابع هزینه شده غیر قابل برگشت میباشد .
  4. پذیرش تحصیلی با توجه به سطح نمرات تحصیلی ینجانب میباشد و توسط دانشگاه بررسی و اعلام نتیجه خواهد شد و میبیستی قبل از اتمام دوره پیش دانشگاهی به دانشگاهها مراجعه و كلیه اقدامات لازم جهت ثبت نام در دوره دانشگاهی را به انجام برسانم .
  5. كلیه اطلاعات دریافتی درباره دانشگاه و امكانات خوابگاهی و كیفیت تحصیلی از مؤسسه كه بصورت اطلاع رسانی كاملا ریگان در اختیار شما قرار داده شده است عین مصادیق ارائه شده توسط دانشگاه در بولتنهی دانشگاهی میباشد و مطابق با اطلاعات داده شده در كاتالوگهی دانشگاهها بوده كه میبیستی توسط شما مطالعه كامل گردد.
  6. آدرس و شماره تلفنهی دانشگاه و وب سیت دانشگاه جهت كسب اطلاعات بیشتر توسط مؤسسه در اختیار شما قرار داده شده است كه پس از تحقیقات لازم از منابع مختلف و با علم به شرائط دانشگاه و كشور مورد نظر اقدام به ثبت نام نمائید و از شرائط پذیرش و استانداردهی آموزشی ین دانشگاه و هزینه هی زندگی و تحصیل و امكانات و كیفیت دانشگاهی در ین كشور آگاهی و اطلاعات كامل را كسب فرمائید و از آنها تبعیت و پیروی نمیم.
  7. با توجه به درخواست شما و بصورت كاملا اختیاری میتوانید از یك فرد راهنما در كشور مقصد استفاده نمیید و هرگونه مسئله ی در ینده در رابطه با مسائل فی مابین شما و راهنمی انتخابی بعهده شما میباشد و مؤسسه صرفا بعنوان یك معرف هیچگونه مسئولیتی ندارد.
  8. مؤسسه بعنوان نمینده دانشگاهها كلیه مراحل اطلاع رسانی و راهنمائی و ثبت نام دانشگاه را بصورت ریگان و با حق العمل مناسب به انجام رسانیده است.
  9. در صورتیكه اقامت شما هنگام ورود به كشور مورد نظر یا پس از آن توسط مامورین مرزهی هوائی و زمینی(با توجه بینكه ین مامورین كاملا مختار در دیپورت اشخاص میباشند) به هر دلیلی دچار مشكل شود با توجه بینكه روادید و پذیرش تحصیلی ینجانب كاملا قانونی بوده است هیچگونه مسئولیتی نسبت به ضرر و زیان شما متوجه مؤسسه نمیباشد .
  10. هنگام ورود به كشور مورد نظر مبلغ ارز ریج كافی بهمراه داشته باشید ( حداقل به میزان شهریه دانشگاه و ۶ ماه هزینه زندگی).
  11. میبیستی از قوانین خوابگاهی تبعیت و پیروی فرمائید و در صورت عدم رعیت قوانین دانشگاه و خوابگاه و برهم زدن نظم دانشگاه و خوابگاه، دانشگاه مجاز به اخراج شما میباشد.
  12. در صورت بی نظمی و درگیری و یجاد تنش و مصرف مشروبات الكلی در محیط خوابگاه دانشگاه مجاز به اخراج دانشجو و اعلام مراتب به سفارت جمهوری اسلامی یران در كشور مربوطه میباشد.
  13. دانشجو مجاز به نگهداری حیوانات اهلی و وحشی از قبیل سگ و گربه در محیط خوابگاه نمیباشد.
  14. دانشجو میبیستی ساعات تردد خوابگاهی را رعیت نموده و در وقت مقتضی به خوابگاه مراجعه نمید.
  15. دانشجو در صورتیكه میل به اجاره منزل خارج از محیط خوابگاه باشد ، كلیه عواقب ناشی از آن متوجه خودش میباشد.
  16. كلیه هزینه هی زندگی متناسب با نحوه خرجكرد و عملكرد دانشجو میباشد و در صورت صرف هزینه هی گزاف بری صرف غذا در رستورانهی شهری گران قیمت ، طبعا هزینه هی زندگی و خورد و خوراك بسیار بالا خواهد رفت و عواقب ناشی از آن متوجه شخص دانشجو میباشد.
  17. حضور مرتب و منظم در كلاسهی آموزشی الزامی است و در صورت غیبت بیش از دو هفته دانشگاه مجاز به اخراج و ممانعت از شركت در امتحانات دانشجو میباشد.
  18. در صورت عدم موفقیت در امتحانات دانشگاه ، جریمه نقدی و آموزش خصوصی اجباری بری دانشجو توسط دانشگاه در نظر خواهد گرفت.
  19. در صورتیكه دانشجو ۳ ترم اصلی دانشگاه مردود شود دانشگاه مجاز به اخراج وی از دانشگاه خواهد بود.
  20. در هنگام ورود به كشور مورد نظر با سر و وضع ظاهری مرتب و آراسته درخور اتباع كشور جمهوری اسلامی یران حضور یابید و بعنوان یك دانشجو و نمینده كشور جمهوری اسلامی یران كلیه مسائل اخلاقی و موازین و شئونات اسلامی را در تمامی دوران تحصیل در كشور مورد نظر كه نشانگر فرهنگ والا و تمدن غنی جمهوری اسلامی یران است ، رعیت نمیید و هر گونه مسئله ی كه در اثر عدم رعیت مراتب فوق پیش بیید مسئولیتش بعهده شما خواهد بود .

پیش دانشگاهی یا پاتفک روسی اوکراین

پیش دانشگاهی یا پاتفک روسی چیست؟

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در اکراین را دارند برای ورود به دانشگاههای اوکراین باید دوره پیش دانشگاهی رشته مورد نظر را به زبان روسی روسی بگذرانند، حتی اگر قصد ورود به دوره های انگلیسی را داشته باشند.

 

پاتفک یا پیش دانشگاهی برای چهار گروه تحصیلی برگذار میشود

  • گروه علوم پزشکی برای رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی
  • گروه فنی و مهندسی برای رشته های معماری و کلیه رشته های مهندسی
  • گروه علوم انسانی برای رشته های با گرایشات علوم انسانی
  • گروه هنر و مویسقی

ارزشیابی مدرک پاتفک روسی در ایران و دنیا چگونه است؟

مدرک پاتفک یا پیش دانشگاهی روسی معادل دیپلم کشور اوکراین است و دانشجویان با این مدرک می توانند در تمام دانشگاههای دنیا به تحصیل بپردازند، مدرک دوره پاتفک روسی برای کشور ایران هم تایید می باشد و برای کسانیکه رشته های آنها پیش دانشگاهی ندارد به عنوان دیپلم محسوب میشود و یرای گروه نظری مثل تجربی، ریاضی، انسانی هم معادل دیپلم حساب می شود هم معادل پیش دانشگاهی، البته در صورتی که دانشجو دیپلم ایرانی نداشته باشد معادل دیپلم محسوب می شود، برای دیپلمه های معادل پیش دانشگاهی است.

طریقه به تایید رساندن مدرک پاتفک در ایران

دانشجو باید بعد از اتمام دوره پیش دانشگاهی یا پاتفک در سفارت ایران در اوکراین شهر کیف ( کی یف) پرونده دانشجویی خود را باز کند، پس از تایید شدن مدرک پاتفک در سفارت دانشجو باید در ایران مدرک خود را به فارسی ترجمه کند به همراه ۲ قطعه عکس و کپی پاسپورت،کپی شتاسنامه، کپی کارت ملی به مدارس خارج از کشور واقع در میدان فردوسی، خیابان سپهبد قرنی مراجعه نماید و درخواست معادل سازی مدرک خود را بدهد.

دانشگاههای خوب دوره پاتفک در شهر کیف اوکراین

  • دانشگاه ملی تاراساشفچنكو در كیف ، دانشگاه سرخ(فاصله دانشگاه تا خوابگاه ۴۰۰-۳۰۰ متر)
  • دانشگاه ریاست جمهوری در كیف ، مائوپ(فاصله دانشگاه تا  خوابگاه ۵۰ متر)
  • دانشگاه یورپین در كیف ، یوروپسكی(فاصله دانشگاه تا خوابگاه ۳۰۰۰ متر)

مشخصات خوابگاههای اوکراین

مشخصات خوابگاههای اوکراین

امکانات کلی خوابگاهها برای دانشجویان جویای تحصیل در اوکراین

 

  • كف موزائیك یا سرامیك یا پاركت
  • شوفاژ مركزی
  • توالت فرنگی
  • حمام
  • آشپزخانه مشترك
  • خط تلفن سانترال مركزی در قسمت پذیرش و نگهبانی
  • پست نگهبانی درب ورودی وطبقات خوابگاه، تریا
  • كاغذ دیواری و درهر اتاق پرده
  • تخت خواب فلزی
  • میز عسلی كوچك
  • ۱ كمد چوبی
  • ۲ عدد صندلی

هزینه های خوابگاه های اوکراین

بیشتر خوابگاه های اوکراین مورد پسند دانشجو ها نمی باشد، به علت قدیمی بودن بافت خیلی از ساختمان ها، اما از سال ۲۰۰۹ اکثر دانشگاههای اوکراین اقدام به ساخت ساختمان های جدید خوابگاه برای دانشجویان کرده اند که بسیار مناسب است، در حال حاضر بعضی از دانشگاه های اوکراین بیش از ۱۰ ساختمان خوابگاه داخل و خارج از دانشگاه دارند.

هزینه های خوابگاه های قدیمی اوکراین معمولا زیر ۸۰ دلار در ماه است یعنی تنها سالی ۹۶۰ دلار! این هزینه شاید کمتز از دو ماه اجاره مسکن در کشور های اروپایی مثل آلمان می باشد.

خوابگاه های جدید مدرن هستن معمولا ماهی بین ۱۰۰ الی ۱۲۰ دلار میباشند، یعنی سالیانه در حدود ۱۲۰۰ دلار! خودتان این مبلغ را با دیگر جاهای دنیا مقایسه کنسد!

مساحت خوابگاه ها هر واحد معمولا بین ۱۲ تا ۲۰ متر می باشد و هر اتاق مخصوص ۲ الی ۳ نفر می باشد نه بیشتر، اتاق ها فضای باز کافی را دارند.

امنیت و قوانین خوابگاه های دانشگاههای اوکراین

خوابگاه های دانشگاه ها چه قدیم و جدید مجهز به دوربین های مدار بسته می باشد، واحد های دختر ها از واحد های پسر ها جدا می باشد، هر خوابگاه دارای نگهبان می باشد، در هنگاه شب پلیس وارد محوطه دانشگاهها شده تا صبح اقدام به گشت زنی می کند تا امنیت خوابگاههای داخل دانشگاه دو چندان شود. دانشجو باید تا قبل از ساعت ۱۱ که زمان بسته شدن خوابگاه می باشد خود را به خوابگاه معرفی کند، در صورت غیبت دانشجو مشخصات دانشجو به پلیس مستقر در خوابگاه اعلام میگردد. دانشجویانی که قصد دارند شب را در خانه دوستان و آشنایان خود بمانند باید مشخصات کامل محل مورد نظر را به خوابگاه اعلام کنند. در صورت غیبت غیر موجهه به شدت با دانشجو برخورد می شود.

کشیدن سیگار،  مصرف مشروبات الکلی داخل خوابگاه ممنوع می باشد، در صورت مشاهده امکان اخراج دانشجو می باشد.

دانشگاهی مثل دانشگاه تاراس شوشنکو یا همان دانشگاه سرخ با رتبه ۵۰۰ جهانی به علت حساسیت مسیحیان اوکراین و مسلمانان ایرانی روی فرزندان خود حتی طبقه های دختر و پسر را جدا کرده است ، پسرها  حق هیچ گونه ترددی را داخل ساختمان مخصوص دختران ندارند.  بعضی از خوابگاه ها علاوه بر سرویس بهداشتی فرنگی سرویش بهداشتی اسلامی هم دارند.

تحصیل در اوکراین به زبان انگلیسی

تحصیل در اوکراین به زبان انگلیسی

تحصیل در رشته هایپزشکی،  فنی مهندسی ، انسانی، به زبان انگلیسی در اوکراین

 

تحصیل در رشته های پزشکی به زبان انگلیسی

تمامی دانشگاههای اوکراین در تمامی رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری به زبان انگلیسی ثبت نام می کنند. دانشگاههای پزشکی اوکراین از سال ۲۰۱۰ دیگر مورد ایید ایران نمیباشد و تنها مورد تایید اروپا، امریکا و آسیا می باشد.

تحصیل در اوکراین رشته های مهندسی و انسانی به زبان انگلیسی

از سال ۲۰۱۰ تدریس به زبان انگلیسی در کنار  روسی در ردانشگاههای فنی و مهندسی و انسانی اوکراین آغاز شده است، دانشجویان متقاضی تحصیل در اوکراین رشته های فنی مهندسی، انسانی، می توانند در مقاطع کارشناسی به زبان انگلیسی بدون امتحان وردی شرکت کنند، برای پذیرش داتشن یکی از دیپلم های مورد تایید وزارت آموزش و پروش ایران کفایت می کند، دانشگاههای فنی مهندسی، انسانی  اوکراین شرط معدل ندارند. برای پذیرش نمره زبان نیاز نمی باشد.

تحصیل در رشته های فنی مهندسی، علوم انسانی  در مقاطع کارشناسی ارشد با فوق لیسانس زبان انگلیسی

بیشتر رشته های دوره کارشناسی ارشد دانشگاههای اوکراین به زبان روسی ارئه میشوند، جز رشته های علوم پایه که تا مقطع دکترا امکان تحصیل به  زبان انگلیسی دارند.

برای ثبت نام دوره های کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس داشتن لیسانس معتبر از دانشگااهای ایران که تایید وزارت علوم را داشته باشد کفایت می کند. بعضی از دانشگاههای اوکراین لیسانس شما را کامل قبول می کنند، بعضی ها هم به شما دوره تکمیلی می دهند.

ارزشیابی مدرک شما در وزارت علوم اوکراین بین یک ماه الی ۷ ماه طول می کشد، دانشجو میبایست در دوره پیش دانشگاهی مهندسی یا انسانی  در یکی از دانشگاههای مهندسی اوکراین ثبت نام کند و این دوره را تکمیل کند، بعد از ارزشیابی می تواند وارد دوره فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد شود. البته شرکت در دوره های انگلیسی این دوره را شامل نمیشود.

دانشجویان شاغل تحصیل در مقطع فوق لیسانس شامل کمک هزینه دولت ایران به صورت ارز دانشجویی میشوند.

تحصیل در مقطع دکترا PHD در دانشگااهای اوکراین به زبان انگلیسی

تعدا رشته های به زبان انگلیسی در مقطع دکترا بسیار کم می باشد، داشتن فوق لیسانس معتبر از ایران برای ثبت نام کافی است و نیازی به نمره زبان هم نمی باشد.

مشابه مقطع فوق لیسانس، مدرک شما هم نیاز به ارزشیابی دارد.توصیه می کنیم حتما دروه پیش دانشگاهی مهندسی یا انسانی  را در دانشگاهای مهندسییا انسانی  اوکراین بگزانید. دوره دکترا هم شامل ارز دانشجویی وزارت علوم میشود

بیمه درمانی دانشجویی اوکراین

بیمه درمانی دانشجویی اوکراین

بیمه درمانی دانشجویی برای تحصیل در اوکراین

بیمه خدمات درمانی در اوکراین اجباری می باشد و فوق العاده حیاتی برای دانشجو شاغل تحصیل در اوکراین است.

هزینه بیمه درمانی خوب در اوکراین در حدود ۱۲۰ دلار به صورت سالانه می باشد، با بیمه های خدمات درمانی در اوکراین معاینه و در مواقع ضروری بستری شدن در بیمارستان کاملا رایگان می باشد، هزینه های بخش امداد هم با بیمه دانشجویی اوکراین کاملا رایگان است.

بیمه خدمات درمانی دانشجویی اوکراین شامل دارو نمی شود، اما در مواقع اورژانسی که خطر مرگ دانشجو را تهدید می کند دارو هم رایگان میشود.

نکات مهم در مورد بیمه خدمات درمانی دانشجویی اوکراین

هرگز از بیمه های ارزان در اوکراین یا هیچ کشور دیگری استفاده نکنید، معمولا این بیمه های ارزان به صورت خیلی محدود از بیمه شونده حمایت می کنند. بیمه خدمات درمانی دانشجویی جزو ابزاری می باشد که هر چه بیشتر در آن سرمایه گذاری کنید از امینت بیشتری در مواقع بحرانی برخوردار میشوید.

توجهه داشته باشید هر سال قبل از اتمام بیمه خدمات درمانی دانشجویی اوکراین نسبت به تمدید بیمه خدمات درمانی دانشجویی اقدام کنید.

همیشه بیمه نامه خود را که به صورت یک دفترچه می باشد به همراه پاسپورت خود همراه داشته باشید،حادثه خبر نمیکند.

در صورت مفقود شدن بیمه خدمات درمانی دانشجویی به سرعت نسبت به صدور مجدد آن اقدان کنید.

در صورتی که در زمان مفقود شدن بیمه نامه دچار حادثه شدید بلافاصه نماینده شرکت ما در اوکراین را خبر کنید تا در صورت امکان نسبت به مشکلاتی که در خصوص بیمه شما به وجود آمده اقدامات لازم را انجام دهد.

در صورتی پولی همراه خود برای بیمارستان به همراه ندارید، دسترسی به دوستان و آشنایان ندارید، و نماینده شرکت هم در دسترس نبود به مقامات حاضر در بیمارستان اطلاع دهید تا با سفارت ایران تماس حاصل کنند و مشکل به وجود آمده را با مسئولین مستقر در سفارت جمهوری اسلامی ایران در اوکراین در میان بگذارید.

امکانات دانشگاههای اوکراین

امکانات دانشگاههای اوکراین

اطلاعات عمومی دانشگاههای اوکراین

 

زبان تدریس دانشگاهها اوکراین :در دانشگاههای اوکراین رشته های مختلف به زبان های  روسی ، اوكرینی ، انگلیسی و به صورت محدود بعضی رشته های  آلمانی، فرانسوی تدریس میشود.

دوره پاتفك زبان روسی: یك دوره آماده سازی قبل ازورود به دانشگاهها اوکراین میباشد كه شامل زبان روسی، تاریخ اوكرین، بری گروه مهندسی: ریاضی، فیزیك و مكانیك وبری گروه پزشكی: شیمی، زیست شناسی، زبان تخصصی پزشكی است، برای تحصیل در اوکراین به زبان انگلیسی این دوره لازم نمیباشد، اما بعدا دانشجوها به مشکلات بزرگتری بر میخورند، برای مثال در رشته های پزشکی بعد از سال دوم دانشجو باید با بیمار صحبت کند و یا گزاش مشاهدات را به روسی بنویسد. برای همین به تمامی دانشجویان متقاضی تحصیل در اوکراین این دوره ۹ ماه را توصیه می کنیم.

هزینه دوره پاتفك: در دانشگاههی مختلف بسته به كیفیت دانشگاه متنوع میباشد و شهریـه دوره پاتفک ۴۴۰۰-۳۰۰۰ یورو با خوابگاه میباشد.

شروع ترمهی تحصیلی دانشگاهها: سپتامبر و فوریه

شروع ترمهی دوره پاتفك: از سپتامبر تا تاریخ ۱۵ نوامبر هر سال و پس از ین تاریخ فقط دانشگاه تاراساشفچنكو كه دوره فشرده دارد ، دانشجو می پذیرد.

سیستم تحصیلی دانشگاهها: سیستم ترمیك و دو ترم در سال است. سیستم سالی واحدی که دانشجو باید در دو ترم دورس را پاس کند.

اصطلاحات دانشگاهی کشور اوکراین:

زاچوت : به امتحانات میان ترم گفته میشود، در صورت قبول نشدن دانشجو در زمان تعطیلی بین ترم باید این امتحان را دوباره بدهد

اگزم: به امتحانات پایان ترم گفته میشود، در واقع زاچوت دوم همان اگزم میباشد، در صورت قبول نشدن دانشجو فرصت امتحان دوباره را دارد.

آفتومات : دانشجویانی که تمامی امتحات کلاسی و زاچوت اول را با نمره کامل قبول شوند و امتحانات قبل زاچوت دوم را نمره کامل کسب کنند  نیازی به دادن امتحان نهایی ندارند، دانشجو به صورت آفتومات با عنوان دانشجو ممتاز سال را تمام میکند. البته آفتومات بیشتر برای دوره پیش دانشگاهی استفاده میشود.

پافتور: دانشجویانی که نمرات آنها پایین باشد یا زیر ۳ از ۵ مردود محسوب میشوند و باید این دوره را دوباره از اول به مدت یکسال بگزانند که به آن پافتور میگویند.

کوروپوس : به ساختمان های هر دانشکده که شماره مخصوص خود را میگویند

فکولتیته : دانشکده

پری پادا واتل : به استاد میگویند.

پری ریو : به ساعات استراحت بعد از هر کلاس میگویند.

خوابگاههای دانشگاههای اوکراین

تمامی دانشگاههای اوکراین به غیر دانشگاه معماری کیف (کیسی) مجهز به خوابگاه میباشند. خوابگاه ها یا داخل خود دانشگاه هستند یا خارج از دانشگاه یا هر دو را دارند.

امکانات دیگر دانشگاههای اوکراین

کافه تریا، کافی نت، گیم نت، کتابخانه، آرایشگاه، موزه، سالن های ورزشی، زمین فوتبال خاکی یا چمن، درمانگاه رایگان، پارکینگ، سالن تاتر و اجتماعات

نکات مهم هنگام عزیمت دانشجو به اوکراین

نکات مهم هنگام عزیمت دانشجو به اوکراین

 

دانشجویان هنگام ورود میبیستی شهریه یكسال دانشگاه و حداقل ۳ ماه هزینه زندگی را همراه داشته باشند.
هنگام ورود به فرودگاه كشور اوكرین(فرودگاه بارسیبول) ترجمه كلیه مدارك تحصیلی و اصل پذیرش و اصل پاسپورت و دو قطعه عكس و گواهی یدز و هپاتیت و گواهی سلامت جسمانی و ترجمه شناسنامه بید همراه دانشجو باشد و دقت نمیید مدارك در چمدان ها به قسمت بار تحویل نگردد. (کلیه ترجمه ها باید به تایید دادگستری و امور خارجه و سفارت اوکراین رسیده شده باشد)
كلیه پروازها به اوكرین از فرودگاه امام خمینی(ره) انجام می پذیرد و حداقل ۳ ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشید و میزان بار مجاز ۳۰ كیلوگرم است و اضافی بار هر كیلو ۱۲ دلار در فرودگاه محاسبه می گردد.
هر چمدان نباید بیش از ۳۰ کیلو باشد زیرا باربران قدرت جابجایی بار را نخواهند داشت و درب چمدانها را قفل بزنید و یا رمزدار نمایید.
در صورتیکه لوازم شکستنی در بار خود دارید بار خود را وکیوم کرده و بخواهید که مهر شکستنی بر روی آن درج شود.
هنگام عزیمت به کشور اوکراین از بهمراه داشتن قرص استامینوفن و قرص های کدئین دار ، انواع دارو بدون نسخه ، سبزی خشک ، قرص های روان گردان و هرگونه مواد مخدر به شدت بپرهیزید.
هنگام ورود به کشور اوکراین اشیاء قیمتی و گرانبها و مبلغ ارز همراه باید در فرم گمرک فرودگاه کیف قید گردد.
زمان اعزام و رزرو و خرید بلیط دانشجویان توسط مؤسسه هماهنگ می گردد و دانشجویان در قالب گروه عزیمت می نمیند.
هزینه عوارض خروج در فرودگاه قابل پرداخت میباشد .
خوابگاههی دو تخته ۱۰۰ یورو گرانتر میباشد.
بهترین دانشگاههی اوكرین جهت برگزاری دوره پاتفك دانشگاه شفچنكو و دانشگاه ریاست جمهوری میباشند زیرا کیفیت آموزش و خوابگاهی بسایر خوبی دارند و فاصله دانشگاه و محل آموزش تا خوابگاه بسایر نزدیک می باشد و دانشجویان بصورت پیاده می توانند به محل آموزش عزیمت نمایند و کرایه تاکسی پرداخت ننمایند.
دانشگاههی مورد تیید وزارت بهداشت یران(که در حال حاضر بصورت مشروط مورد تایید می باشد و از سال ۲۰۱۰ بی اعتبار خواهد بود): دانشگاه علوم پزشكی بوگامولتس – دانشگاه علوم پزشكی پولتاوا
دانشگاههی مورد تیید وزارت علوم یران(در حال حاضر ۲۳ دانشگاه از نظر وزارت علوم ایران مورد تایید است) : دانشگاه فنی كیف(كاپیی) – دانشگاه هوا و فضی كیف(نائو) – دانشگاه هنر چیكوفسكی – دانشگاه طراحی كیف – دانشگاه معماری كیف(كیسی) – دانشگاه ملی شفچنكو(دانشگاه سرخ) – دانشگاه هوا و فضی خاركف(خیی) – دانشگاه پلی تكنیك خاركف(خاپیی)‌ – دانشگاه معماری خاركف(خیسی)‌ – دانشگاه ملی متالورژی – دانشگاه ملی زبان – دانشگاه ملی كشاورزی – دانشگاه ملی سومی
جهت اطلاع از وضعیت تایید و ارزشیابی دانشگاههای اوکراین می توانید به سایت وزارت علوم  و سایت وزارت بهداشت مراجعه فرمایید.
در هنگام ورود به فرودگاه باریسبول اوکراین یک فرم ورودی و یک فرم گمرک باید تکمیل نمایید که ترجمه آن در در کتاب شماره ۱۴ موسسه موجود می باشد.
در هنگام ورود به فرودگاه باریسبول اوکراین در سالن ترانزیت کلیه مدارک خود را به اتاق سمت چپ سالن که اتاق بررسی مدارک دانشجویی است تحویل نمایید و منتظر باشید تا افسر بررسی کننده مدارک را به شما تحویل نماید و سپس به گیت خروجی مراجعه نمایید.
روز ورود به کشور اوکراین نماینده دانشگاه و راهنمای موسسه در سالن فرودگاه منتظر شما خواهند بود و اتوبوس و یا مینی بوس دانشگاه آماده برای انتقال شما به خوابگاه ، لطفا پس از خروج از سالن گمرک از سالن فرودگاه خارج نشوید و همانجا منتظر راهنما باشید.

ترجمه فرم اظهارنامه گمرک اوکراین

ترجمه فرم اظهارنامه گمرک اوکراین

ین فرم بید توسط افرادی كه به سن ۱۶ سال رسیده اند، تكمیل گردد.

پاسخ مورد نظر بید در كادر * علامت گذاری شود.

ین فرم بید از زمان ورود تا تاریخ خروج از كشور نگهداری شود و در زمان بازگشت به مقامات گمرك تحویل شود.

ین فرم در صورت مفقود شدن مجددا صادر نخواهد شد.

ترانزیت              خروج                ورود

اطلاعات شخصی:

نام خانوادگی:                   نام:                    نام دیگر:

كشور محل اقامت:             تابعیت:            شماره پاسپورت:

كشور مبداء                     كشور مقصد

یا فرزندان خردسال به همراه دارید؟  بلی      خیر       چند نفر:

اطلاعاتی در مورد بسته هی همراه:

۱-۲ بسته همراه در هواپیما: بلی        خیر       تعداد:

۲-۲ بسته ی جداگانه ارسال نموده ید(تحویل بار)؟ بلی خیر تعداد:

اطلاعاتی در مورد كالاهی همراه :

بسته هی ینجانب محتوی كالا و دیگر اقلام مطابق اظهارنامه و

مجوزهی صادره توسط مقامات رسمی میباشد.

۱-۳ میزان ارز كشور اوكرین و یا ارز دیگر كشورهی به صورت نقدی ، ارزش و تعداد آنها ، جواهرات ساخته شده از فلزات و سنگهی گرانبها به هر شكل و طرح.

نام اعضاء و ارزش ارز یا جواهر

میزان

تعداد

به عدد

به حروف

۲-۳ سلاح و مهمات و مواد منفجره:   بلی        خیر

۳-۳ موادمخدر و یا مشتقات روان درمانی: بلی  خیر

۴-۳ عتیقه جات و یا آثار هنری:                    بلی        خیر

۵-۳ نسخ خطی ، دستنویس ، نقاشی: بلی        خیر

۶-۳ داروهی سمی و مشتقات آن:      بلی        خیر

۷-۳ مواد رادیو اكتیوتیه:                 بلی        خیر

۸-۳ اقلام مربوطه به گیاهان و یا جانوران       بلی        خیر

۹-۳ وسائل برقی و رادیوئی ، مخابراتی و ارتباطی با فركانس بالا

بلی        خیر

۱۰-۳ كالاهی مشمول مالیات؟                     بلی        خیر

۱۱-۳ كالاهی بری صادرات و واردات موقت؟ بلی       خیر

۱۲-۳ وسیله نقلیه:                                     بلی        خیر

جزئیات اطلاعات در مورد كالاها اشاره شده در بخشهی ۲-۳ تا ۱۱-۳ (اگر پاسخ مثبت بوده است) بید بری اطلاع مقامات گمركی به نحو دقیق در جدول ۴ (بخش زیر) ذكر گردد.

۴ – اطلاعاتی در مورد كالاها:

۱-۴ اطلاعاتی درموردكالاهی مشخص شده درزیراقلام۲-۳ و۱۱-۳

ردیف

نام ودیگر ویژگیهی خاص كالا ، نام مجوز و مقام صادر كننده

تعداد(به عدد/به حروف)

ارزش(به ارز ملی و یا دلار آمریكا)

۲-۴ اطلاعاتی در مورد وسیله نقلیه:

نوع و مدل:        سال تولید:       حجم موتور:        شماره شاسی:

شماره بدنه:         شماره موتور:

مراحل گمرك:

– واردات                – واردات موقت              – واردت برگشتی

– صادرات              – صادرات موقت            – صادرات برگشتی

ینجانب با علم بینكه اطلاعات نادرست برابر قوانین لازم الاجری

كشور اوكرین موجب مسئولیت قانونی خواهد بود ، اقدام به تكمیل ین فرم نمودم. تاریخ: سال     ماه     روز                امضاء

ین قسمت بری استفاده مقامات رسمی است.       محل مهر

ترجمه فرم ورودی خروجی فرودگاه بریسبول

ترجمه فرم ورودی خروجی فرودگاه بریسبول

متقاضیان تحصیل در اوکراین رشته های پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، مهندسی ، علوم انسانی ، هنر ، موسیقی توجه داتشته باشند بعد از اخذ ویزای اوکراین و ورود به فرودگاه باید این فرم را پر کنند، البته بعد از سال ۲۰۰۹ افسر مستقر در فرودگاه این کار را برای کسانیکه که به صورت دانشجویی به اوکراین امده ند را انجام می دهد. در صورتیکه افسر مستقر در فرودگاه از شما خواست این فرم رو پر کنید، حتما به صورت کامل و بدون خط خوردگی و با درج اطلاعات درست و کامل فرم را پر کرده و تحویل افسر مربوطه دهید.در صورتی که هنگاه پر کردن فرم دچار مشکلی شدید، سعی کنید از افسر اوکراینی مستقر در فرودگاه یا مسافرین فارسی زبانی که در محل حضور دارند کمک بگیرید.

توجه داشته باشید كه فرم بید مطابق با اطلاعات پاسپورت و با حروف بزرگ و به زبان انگلیسی تكمیل شود.
قسمت اول) فرم ورودی فرودگاه:
نام خانوادگی
نام
ملیت(یرانی    IRANIAN )
تاریخ تولد(طبق پاسپورت به تاریخ میلادی نوشته شود)
جنسیت(مرد  MALE –     –  زن   FEMALE   )
شماره پاسپورت
نوع ویزا ( توریستی –TOURIST دانشجوئی –STUDENT تجاری –BUSINESS  ترانزیت –TRANSIT پزشكیMEDICAL )
نام و تاریخ تولد فرزندان
هدف از مسافرت(تجارت – تحصیل – توریست – ترانزیت – پزشكی)
آدرس و نام محل مقصد(نام محل اقامت ، هتل یا دانشگاه)
شماره پرواز(شماره پرواز طبق كارت پرواز ارائه شده)
محل امضاء متقاضی
قسمت دوم) فرم خروجی فرودگاه:
نام خانوادگی
نام
ملیت(یرانی    IRANIAN )
تاریخ تولد(طبق پاسپورت به تاریخ میلادی نوشته شود)
شماره پاسپورت
نوع ویزا ( توریستی –TOURIST دانشجوئی –STUDENT تجاری –BUSINESS  ترانزیت –TRANSIT پزشكیMEDICAL )
نام و تاریخ تولد فرزندان
هدف از مسافرت(تجارت – تحصیل – توریست – ترانزیت – پزشكی)
آدرس و نام محل مقصد(نام محل اقامت ، هتل یا دانشگاه) باید اسم هتل یا دانشگاه را به صورت کامل بنویسید.
شماره پرواز(شماره پرواز طبق كارت پرواز ارائه شده)

لوازم و مدارک همراه دانشجویان اوکراین

لوازم و مدارک همراه دانشجویان اوکراین

 

کتاب هاب مورد نیاز متقاضیان تحصیل در اوکراین

  1. دیكشنری روسی به فارسی (۳۶۰۰۰ لغت)
  2. دیكشنری فارسی به روسی انتشارات گوتنبرگ
  3. دیكشنری روسی به فارسی تخصصی علوم مهندسی
  4. دیكشنری روسی به فارسی تخصصی علوم پزشكی
  5. كتاب استارت یك و دو روسی
  6. كتاب دستور زبان تصویری نوشته دكتر علیرضا اكبری پور
  7. كتاب روسی در سفر

تحصیل در اوکراین لوازم همراه دانشجویان هنگام مسافرت به اوکراین

  • یكعدد پتوی متوسط و ۴ عدد ملافه
  • پلوپز برقی ۴ نفره كوچك و یك ماهیتابه كوچ
  • كتری برقی و ظروف : قابلمه، بشقاب، قاشق و چنگال
  • لباس زیر گرم و لباس گرم شامل پلور ، كت ، پالتو، بلوز گرم، دستكش، كلاه ، جوراب گرم و پشمی ، شال
  • چتر و بارانی و پوتین زمستانی و كفش و دمپائی راحتی
  • یك قالیچه كوچك بری نماز خواندن و جانمازی و مهر
  • كنسرو ماهی ، لوبیا و سوپ آماده و غذاهی آماده مائده
  • داروهی سرماخوردگی و آنتی بیوتیك در حد كم (از بردن داروهی آرام بخش ودیازپام خودداری كنید)
  • خشكبار بمیزان لازم
  • یك سامسونت و چمدان چرخدار
  • لوازم بهداشتی مانند لوازم حمام و شامپو و صابون و خمیر دندان و مسواك و حوله حمام و حوله كوچك دستی
  • لوازم التحریر شامل : مداد، پاك كن ، خودكار ، دفتر دوخط انگلیسی، دفتر رسم، لاك غلط گیری، چسب میع ماتیكی و ماشین حساب
  • یكعدد كیف پاسپورتی گردن آویز و كیف پول گردن آویز
  • مبلغ حداقل ۱۰۰ دلار پول خرد (۵،۱۰،۲۰ دلاری)
  • سشوار كوچك مسافرتی و اتوی كوچك مسافرتی
  • گوشی و شارژر موبیل نو یا مستعمل (هزینه خرید سیم كارت موبیل ۵۰-۲۰ دلار میباشد)
  • توصیه هی مهم به دانشجویان هنگام مسافرت به اوكرین:
  • پرداخت عوارض خروج از كشور در بانكهی یران و بانك فرودگاه ۰۰۰/۲۵۰ ریال
  • از بردن تنباكو و عرقیات گیاهی و سبزی خشك و صورتهی مختلف شبیه به آن خودداری فرمائید
  • ازبردن داروهی مخدرواعصاب بدون نسخه پزشك بپرهیزید.
  • در صورتیكه میلید گواهی نامه رانندگی خود را بین المللی كنید با سازمان اتومبیلرانی بادرس: تهران ، خ خرمشهر ، خ نوبخت ، ساختمان ۱۲، نبش كوچه یكم، تلفنهی: ۱-۸۸۵۰۰۲۱۰ و ۱۴-۸۸۷۴۰۴۱۱ تماس و مدارك ذیل را آماده فرمائید: ۵۰,۰۰۰ تومان ، ۲ قطعه عكس ۴*۳ ، اصل گواهینامه معتبر، اصل پاسپورت
  • جهت اطلاع از وضعیت دقیق پروازها میتوانید با شماره تلفن ۱۹۹ تماس حاصل فرمائید.
  • جهت ارسال بار با هواپیمائی كاسپین میتوانید با باربری كاسپین و تلفن ۶۶۸۹۳۲۳۳ تماس حاصل فرمائید.
  • جهت اطلاع از وضعیت فرزندتان در طی شب اول ورود به دانشگاه میتوانید با تلفن راهنما تماس حاصل و توجه فرمائید حداقل ۸ ساعت پس پرواز و جیگزینی در خوابگاه تلفن یشان قابل
  • پاسخگوئی است و از فردی آن روز میتوانید با شماره تلفنهی موبیل عزیزانتان تماس حاصل فرمائید.
  • آدرس سفارت اوكرین و روزهی مراجعه : تهران ، خ ده ونك ، پ ۱۰۱ – یكشنبه ، دوشنبه و چهارشنبه

مدارک لازم همراه متقاضیان تحصیل در اوکراین هنگام مسافرت به اوکراین

  1. ترجمه ریز نمرات و گواهی آخرین مدرك تحصیلی كه به تائید سفارت رسیده باشد + دو سری كپی
  2. ترجمه شناسنامه + دوسری كپی
  3. پاسپورت معتبر و دو سری كپی صفحات ۹-۲
  4. ترجمه گواهی سلامت جسمانی توسط پزشك
  5. گواهی آزمیشات یدز و هپاتیت ، قبل از ساعت یك مراجعه شود (خ بلوار كشاورز ، خ وصال شیرازی ، تلفن: ۸۸۹۷۲۲۹۹ )
  6. بلیط رفت و برگشت یكساله به كشور مقصد
  7. ۲۴ قطعه عكس پاسپورتی ۴*۳

لوازم و مدارک ضروری همراه متقاضیان تحصیل در اوکراین

  1. داروهی سرماخوردگی و آنتی بیوتیك در حد كم (از بردن داروهی آرام بخش ودیازپام خودداری كنید) ، در صورتیكه از داروی خاصی استفاده مینمائید حتما نسخه پزشك همراه داشته باشید.
  2. بیمه درمانی اجباری میباشد(هر ۶ ماه = ۱۰۰ یورو) و فقط شامل بیماریهی حاد و مزمن كه نیاز به بستری شدن و اعمال جراحی داشته باشد ، میشود و شامل سرماخوردگی و بیماری سرپائی و دارو و دندانپزشكی نمیشود.
  3. لوازم بهداشتی مانند لوازم حمام و شامپو و صابون و خمیر دندان و مسواك و حوله حمام و حوله كوچك دستی
  4. لوازم التحریر شامل : مداد، پاك كن ، خودكار ، دفتر دوخط انگلیسی، دفتر رسم، لاك غلط گیری، چسب میع و ماشین حساب
  5. یكعدد كیف پاسپورتی گردن آویز و كیف پول گردن آویز و مبلغ حداقل ۱۰۰ دلار پول خرد (۵،۱۰،۲۰ دلاری)
  6. سشوار كوچك مسافرتی و اتوی كوچك مسافرتی
  7. گوشی و شارژر موبیل نو یا مستعمل (هزینه خرید سیم كارت موبیل ۵۰-۲۰ دلار میباشد)
  8. پرداخت عوارض خروج از كشور در بانكهی یران و یا بانك فرودگاه هر بار ۰۰۰/۵۰۰ ریال
  9. از بردن تنباكو و عرقیات گیاهی و سبزی خشك و صورتهی مختلف و داروهی مخدر و اعصاب بدون نسخه پزشك شبیه به آن خودداری فرمائید
  10. در صورتیكه میلید گواهی نامه رانندگی خود را بین المللی كنید با سازمان اتومبیلرانی بادرس: تهران ، خ خرمشهر ، خ نوبخت ، ساختمان ۱۲، نبش كوچه یكم، تلفنهی:
  11. ۱-۸۸۵۰۰۲۱۰ و ۱۴-۸۸۷۴۰۴۱۱ تماس و مدارك ذیل را آماده فرمائید: ۱۵۰۰۰ تومان ، ۲ قطعه عكس ۴*۳ ، اصل گواهینامه معتبر، اصل پاسپورت
  12. جهت اطلاع از وضعیت دقیق پروازها میتوانید با شماره تلفن ۱۹۹ تماس حاصل فرمائید.
  13. جهت ارسال بار با هواپیمائی مربوطه و با قسمت باربری فرودگاه و هواپ%D

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

یک × 1 =

فهرست
کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ