هزینه زندگی دانشجوئی در اوکراین

هزینه زندگی دانشجوئی در اوکراین

هزینه های پایین زندگی اوکراین

خرج متوسط دانشجو هفته ای کمتر از ۱۰۰ دلار  سال ۲۰۱۴ می باشد، ماهیانه حدود ۴۰۰ دلار، شهر های غیر از پایتخت هزینه های هقته ای بین ۵۰ دلار الی ۷۰ دلار هفتگی یا حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ دلار ماهانه میشود، این هزینه نسبت به هزینه های سرسام آور اروپای غربی ماهیانه ۵۰۰ بورو هزینه نسبا پایینی می باشد.

هزینه مسکن دانشجویی در اوکراین

توصیه ما به دانشجویان خوابگاه می باشد، چون دانشجویان از آب، برق و امکانات رفاهی به صورت رایگان استفاده می کنند، حتی استفاده از درمانگاه دانشگاه هم رایگان می باشد پزشک شیفت همیشه در درمانگاه حضور دارد،اما اگر قصد دارید سوییت دانشجویی اجاره کنید بسته به نزدیکی به ایستگاه مترو قیمت ها متفاوت می باشد، ماهیانه در حدود ۴۰۰ دلار به بالا بسته به متراژ.

در صورت زندگی در خانه با حداقل اجاره بصورت مشترك با یک دانشجویان دیگر کلیه هزینه ها حداقل ماهیانه ۵۰۰ دلار میباشد. لازم به ذکر است منازل و سوییت های موجود در اوکراین به صورت مبله و با وسایل کامل به دانشجو اجاره داده میشود، سیستمی به نام پول پیش در قرار داد اجاره نامه های اوکراین وجود ندارد، اما مبلغ ۲ ماه اجاره را به عنوان ودیعه صاحب خانه نزد خود نگه می دارد.

توجهه داشته باشید که آدرس منزل اجاره شده را به عنوان محل اقامت به اداره پلیس اطلاع دهید، البته این از وظایف صاحب خانه می باشد.

هزینه های اجاره مسکن  دانشجویی  در شهر های غیر پایتخت پایین تر می باشد، معمولا با هزینه ماهیانه ۳۰۰ دلار می توان یک سوئئت دانشجویی خوب کرایه کرد، هزینه های زندگی دانشجویی تک نفره همراه با خورد و خوارک و هزینه های جانبی در حدود ۶۰۰ دلار در ماه می شود.

تخفیف با کارت دانشجویی دانشگاههای اوکراین

با کارت دانشجویی هزینه مترو، ترانوا ، اتوبوس برای دانشجویان  رایگان می باشد، کتابخانه های ملی و عمومی اوکراین با کارت دانشجویی رایگان است، هزینه بیلط های بین شهری اتوبوس، قطار ، هواپیما بین ۱۰% الی ۵۰% تخفیف دارند، استفاده از مکان های تفریحی مثل شهر بازی بین ۲۵% الی ۵۰% تخفیف دارد،

شهریه سالیانه دانشگاههای اوکراین

شهریه سالیانه دانشگاههای اوکراین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

15 + 7 =

فهرست
کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ